23 maj 2007

Glöm inte hösten

Satt och bläddrade i helgens SvD och fastnade för Bella Lindes krönika om hur bra det är att lägga sig i hängmattan. Nånting med att det tränar balanssinnet eller nåt. Minns inte så noga - det viktiga var ju trots allt att hängmattan inte bara är skön, den är nyttig också. Mer behöver jag inte veta i den frågan.

Däremot avslutade hon sin krönika lite orättvist. Nämligen genom att påminna om att det inte bara är sommarens rabatter som ska blomma. Nu ska vi tänka framåt också och planera för hösten. I september ska det prunka i rabatterna igen.

Åh, en höstrabatt måste jag så klart ha. Rudbeckia, blodax, höstanemon, buskar med vackra höstfärger. Kärleksört finns i flera vackra nyanser, minns jag att jag läste i Allt om Trädgård. Nu kommer det tillbaka till mig!

Och så kan jag flytta det där vackra gamla bordet från sommarrabatten. Har visserligen inget sådant fint bord, ingen charmig stol heller, men vilken dag som helst nu kommer jag att gå på en loppis och göra ett helt fantastiskt fynd. Det känner jag liksom på mig. Eller blir det kanske på en sommarauktion som jag hittar trädgårdsmöblemanget, liksom av en slump? En rejäl slump eftersom jag hitintills i mitt liv aldrig ens varit på en auktion...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Loppis, då?

*kramar*

A N N I K A sa...

Loppis har jag varit på massor av gånger. :o)