20 juni 2007

Under av alla under


Höstrabatten är planterad! Nu har jag inte en enda oplanterad växt från min jätteshopping häromveckan. Det måste vara rekord.

Dessutom har den snigelmassakrerade riddarsporren skjutit nya skott. Maken till envis planta - det här bådar enbart gott. Precis vad jag behöver.

Å tredje sidan (så att säga) fick jag i söndags en änglatrumpet av P&A, så nu måste jag väl faktiskt plantera den i en stor kruka och fylla ut med lite andra plantor. Alltså en ny tur till lämplig blomsteraffär. Vilket inte bådar lika gott - antingen blir det dyrt, och nya plantor som riskerar att inte planteras, eller så planterar jag allt lagom till semestern och sen dör eländet för att blomstervakten inte orkar vattna varje dag. Eller vattnar ihjäl dem. Eller nåt annat.

Pessimist, javisst. Seen it, done it, bought the t-shirt.

Just det. Mina fuchsiasticklingar ser jättefina ut. I för små krukor fortfarande i fönsterkarmen, istället för utplanterade i större krukor på uteplatsen. Visste att det var nåt jag hade glömt.

Inga kommentarer: