07 juni 2007

Nöden har ingen lag


Jorden blev faktiskt levererad idag. Hurra!

Men inte tusan hinner man fixa en ny rabatt när kvällen också ska räcka till att packa, duscha och - inte minst - äta middag. Så, eftersom jag vet att älsklingen inte kommer att göra nån rabatt, blev det en nödlösning:

Rullebören (övers: skottkärran) fylldes med jord och så planterade jag höstrabatten där. Högst tillfälligt - och jag vet att det blir tillfälligt, för rullebören behövs till annat i trädgården. Men det ser rätt fint ut faktiskt.

Är bortrest några dagar, så rabatten är nu parkerad i skuggan och ska vattnas sparsamt. Det finns ju ingen avrinning i bottnen, så det får inte blir för blött.

Kanske kan bli en höstrabatt på avsedd plats nästa vecka istället. Man vet aldrig - i år kan rent av vara året då inga växter dör för att jag inte hunnit plantera dem. (Däremot dör de ju uppenbarligen av snigelangrepp... *suck*)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses, jag blir trött bara jag läser om att ha trädgård. Tacka vet jag balkong! :0)

Hoppas allt är bra och att du hinner andas mellan varven. det är viktigt vet du!

Kram//E

A N N I K A sa...

Jaaa, du. Balkong är inte illa. Fast den ska ju helst vara stor så att man kan sitta där och äta, grilla OCH ha några blommor.

Men jag ska inte klaga. Trädgård är lyxigt att ha. Bara lite tidsödande och krångligt att hantera...