05 juni 2007

Nähä

Tror ni det kom nån jordleverans idag, som utlovat? Nä. Så klart inte. Min höstrabatt är fortfarande oplanterad alltså, och nu börjar jag bli orolig för om växterna ska överleva. Det är jättevarmt, och några av dem ser lite hängiga ut varje kväll. Jag vågar inte vattna hur mycket som helst - tänk om jag dränker dem?

Hur gör man? Har inte jord, har inte lust att köpa heller när vi snart ska få leverans.

Och nästa helg är jag borta, så jorden måste komma på torsdag, annars blir det inget planterat förrän sent på söndag kväll. Tidigast.

Fast det är ju inte första gången mina grandiosa planer grusas pga såna petitesser som den krassa verkligheten.

Note to self: Köp fortsättningsvis växter först när det finns plats och jord att plantera i.

1 kommentar:

Anna sa...

Ja, det är j-ligt trist när sådant händer. Men om det är till någon tröst så är du inte den enda som blivit inspirerad och köpt hem växter som sen aldrig blir planterade... (Vi skulle plantera en örtträdgård förra året. Köpte flera olika sorters örter och lite andra växter. Allt dog i väntan på plantering, för att vi hade en stor lastpall mitt i den tilltänkta rabatten... >:()

Jag håller tummarna för att jorden kommer i morgon då!!!