01 juli 2007

Varför man inte ska ha en perfekt trädgård

Kom på att om man nu vill ha den där perfekta trädgården, med vattenfall och prunkande blommor och hela middevippen, så måste man så klart stanna hemma och ägna sig åt Tender Loving Care. Inte åka på semester, dricka paraplydrinkar vid poolkanten - och lämna trädgården åt sniglarna...

Just nu är det galet mycket sniglar överallt, och de där giftpelletsen jag har lagt ut verkar vara rena partysnacksen. Borta en eller två dagar senare, och runt om festar ännu fler sniglar tycks det. Hm. Ska det verkligen vara så?

Mina riddarsporrar, mina funkior, mina lupiner (i morse satt det en snigel mitt på andra lupinknoppen!) - mina växter i största allmänhet. Kommer det överhuvudtaget finnas något kvar när jag är tillbaka efter semestern???

Jaja. Vad är väl en bal på slottet?

Inga kommentarer: