01 september 2007

Bedårande

Fuchsiasticklingarna jag köpte på trädgårdsmässan i våras har blommat mer eller mindre under sommaren. De har inte blivit så stora som jag hade förväntat mig, men de har varit fina ändå.

Köpte en lite udda fuchsia - på mässan var den så klart helt överdådig och flera år gammal. Pyttesmå blad och på mässan översållad med pyttesmå laxfärgade blommor. Mitt ex av Encliandrahybrid (laxrosa) har växt rätt bra och de senaste veckorna har många av bladen börjat skifta i lysande höstrött. Och kolla på min : kanske inte den allra vackraste, men den mest udda fuchsian jag har. Dessutom har vissa av bladen blivit höströda. Riktigt fin är den, även utan blommor. Men så för två dar sen upptäckte jag dessa två små knoppar, idag har en slagit ut. Blobben precis bakom är mitt finger, bara för att ge lite perspektiv så ni fattar hur pyttesmå blommorna verkligen är.



Jag tror jag är förälskad.

Ok, fram med alla böcker och lappar om vinterförvaring. Den här vill jag ha kvar!

Fast laxrosa? Mer cerise skulle jag vilja påstå. Som om det spelar roll...

1 kommentar:

Anna sa...

Vad duktig du är! Men du har rätt -- mycket lax har man ätit i sina dar, men jag tror aldrig jag ätit en med den färgen... ;-)